

Prowadzone jest również dochodzenie w sprawie wykorzystania UAV w wykrywaniu i zwalczaniu pożarów, zarówno poprzez obserwacje, jak i uruchomienie urządzeń pirotechnicznych do uruchamiania ognia wstecznego.
Zastosowanie dronów a regulacja bezpilotowych statków powietrznych
Regulacja i kwestie etyczne i wypadki związane z użytkowaniem pojazdów bezzałogowych spowodowały, że narody zaczęły regulować korzystanie z pojazdów bezzałogowych. Natomiast o zastosowaniu dronów poczytaj na: https://flyawayplus.eu/zastosowanie-dronow/.
Irlandzki Urząd Lotnictwa Cywilnego (IAA) wymaga, aby wszystkie pojazdy użytkowe o masie powyżej 1 kg były rejestrowane przy użyciu pojazdów użytkowych o masie co najmniej 4 kg, co wymaga, aby IAA wydała licencję. Od maja 2016 r. holenderska policja testuje wyszkolone orły bieliki, aby przechwycić obrażające UAV.
- W 2016 r. Transport Canada zaproponował wdrożenie nowych przepisów, które wymagałyby rejestracji i ubezpieczenia wszystkich UAV powyżej 250 gramów oraz wymagałyby od operatorów minimalnego wieku i zdania egzaminu w celu uzyskania licencji. Przepisy te mają zostać wprowadzone w 2018 r.
- W kwietniu 2014 r. południowoafrykański Urząd Lotnictwa Cywilnego ogłosił, że zamierza ograniczyć nielegalne loty samolotów bezzałogowych w południowoafrykańskiej przestrzeni powietrznej. “Hobbystyczne trutnie” o wadze poniżej 7 kg na wysokościach do 500 m, z ograniczonym wzrokowym linią wzroku poniżej najwyższej przeszkody w granicach 300 m od UAV, są dozwolone. Dla takich pojazdów nie jest wymagana licencja.
Aby móc latać na drone’u w Dubaju, obywatele muszą uzyskać od Dubajskiego Urzędu Lotnictwa Cywilnego (DCAA) zaświadczenie o braku zastrzeżeń. Certyfikat ten można uzyskać online.
ENAC (Ente Nazionale per l’Aviazione Civile), czyli włoski urząd lotnictwa cywilnego ds. regulacji technicznych, certyfikacji, nadzoru i kontroli w dziedzinie lotnictwa cywilnego, wydał w dniu 31 maja 2016 r. bardzo szczegółowe rozporządzenie dla wszystkich UAV, określające, jakie typy pojazdów mogą być wykorzystywane, gdzie, do jakich celów i kto może je kontrolować.
Zastosowanie dronów w czasie powodzi
Rozporządzenie dotyczy wykorzystania UAV do celów komercyjnych i rekreacyjnych. Ostatnia wersja została opublikowana 22 grudnia 2016 r.
W 2015 r. Biuro Lotnictwa Cywilnego w Japonii ogłosiło, że “UA/Drone” (odnosi się do samolotów, wiropłatów, szybowców lub sterowców, które nie mogą pomieścić żadnej osoby na pokładzie i mogą być zdalnie lub automatycznie pilotowane) nie powinny latać w pobliżu lub nad lotniskami, nie powinny lecieć na wysokości ponad 150 metrów nad powierzchnią ziemi/wodą powierzchniową, nie powinny lecieć ponad obszarami miejskimi i podmiejskimi (tak więc dozwolona jest tylko wieś), UA/Drone powinny być obsługiwane ręcznie i na Wizualnej Linii Wzroku (VLOS) i tak dalej.
UA/drone nie powinien latać w pobliżu ważnych budynków lub obiektów w kraju, w tym obiektów jądrowych. UA/drone musi dokładnie przestrzegać japońskiej ustawy o radiofonii.